lørdag 28. november 2009

Spennede 5-målsseier over Asker/Vollen 2

Fredag 27. november var det klart for å spille den ene av de to omberammede svineinfluensakampene. Og den overraskende sms-tjenesten fra tribunen meldte følgende midt under fredagsmiddagen:
  • Nå har vi akkurat hentet inn en 5-1 ledelse, men der fikk Asker/vollen2 et mål. Gutta er ikke så verst akkurat nå (-:
  • Og nå har de hentet inn til 8-8. Dette er spennende!
  • Gutta glimter virkelig til i dag. Leder nå 19-15 og jeg orker ikke se på lenger...
  • Kjempespill av alle i dag. Vi vant 23-18 ((-:
Tobias' håndballspillende storebror og Anders skriveføre storebror (en blivende sportsjournalist?) har levert en detaljert minutt for minutt kamprapport, her er noen av høydepunktene:

1. omgang:
  • 6 min - Askers nr 6 (Henrik) finter forsvaret og øker til 4-2. Noen må stoppe den mannen!
  • 9 min - 2 kjappe redninger av Korsvolls keeper (Morten). Strålende!
  • 10 min - Korsvoll har tatt seg noe alvorlig sammen. 5-5
  • 11 min - Ny taktikk: Trym legger seg som merke på Askers midtback
  • 11 min - Gult kort, dommerens førerhund er dessverre fraværende
  • 12 min - Asker tar tilbake initiativet i kampen anført av nr 6 (Henrik)
  • 13 min - linjespiller Tobias binder ned Askers nr 11, godt jobbet.
  • 14 min - Ådne kontrer, blindpasning til Tobias som trer inn på linja til Anders som scorer. Flott kombinasjonsmål! (7-8)
  • 15 min - timeout Asker, de har mistet piffen
  • 17 min - Asker kontrer, men strålende redning av Korsvolls keeper (Morten)
  • 18 min - klabb og babb
  • 20 min - litt flaks er lov, Korsvoll tar med seg 1 måls ledelse i garderoben (9-8)
2. omgang
  • 1 min - dobbeltredning av Korsvolls keeper (Morten)
  • 2 min - Askers storspiller (Henrik) er fortsatt tatt ut av Trym
  • 3 min - Johannes kontrer, løper fra forsvareren og tricker flott rundt keeper (opp til 12-9 ledelse). Asker svarer umiddelbart, kampen lever ennå.
  • 4 min - Ådne kontrer, stikker fra mannen sin og setter ballen mellom beina på en stk svimmel keeper (13-10)
  • 5 min - rushball/superkontring fra keeper (Morten) til Trym som setter den trygt inn. Korsvoll harovertaket.
  • 8 min - Tage fyrer av en luring av en underarm (16-11)
  • 9 min - timeout for Asker, signallyden er frisk i dag
  • 11 min - Christer finter Askers venstreback ut på riksvegen (17-13)
  • 13 min - spiller nr 6 scorer igjen, ingen tvil om hvor Askers styrke ligger
  • 16 min - flott innspill til strek, Brynjar øker til 20-15
  • 17 min - Asker reduserer
  • 18 min - deretter kom 4 kjappe Korsvollmål og kampen er i realiteten punktert
  • 19 min - gavekort på brilleland til duoen i gult
  • 20 min - kampuret hyler og Korsvoll vinner 23-18 uten å imponere voldsomt, men en grei gjennomført økt. Sportsmanship i høy ånd etter kampen, god stemning på banen og tribunen. Han som har peiling på håndball og han som har peiling på ordene takker av og forventer seg en rolig tur opp til Svartli."

Kampfakta:
  • Seriekamp, Korsvollseier 23-18 (etter å ha ledet 9-8 ved pause)
  • Disse 9 spilte: Anders (3), Brynjar (1), Christer (2), Johannes (6), Morten (målvakt), Tage (1), Tobias, Trym (4) og Ådne (7). Lagleder var Reidar.
  • Det ryktes at motstanderens storspiller Henrik laget 16 av lagets totalt 18 mål (og jeg lurer på om det kan være noe særlig gøy for lagkameratene hans?)

Ingen kommentarer: